2014. június 20., péntek

Epres joghurtos jégkrém házilag


Hozzávalók:
-          natúr joghurt
-          eper
-          méz vagy cukor

A joghurtot ízlés szerint kikeverjük a mézzel vagy cukorral. Az epret kicsi kockákra vágjuk. Én üres tejfölös poharakat használtam a készítésükhöz, bár elég nagyok lettek :D. Elég az is ha félig töltjük őket. Teszünk a pohár aljára egy kis epret, majd jöhet rá egy kis joghurt, ismét eper és végül a joghurttal fejezzük be. Persze lehet kapni speciális jégkrém készítő tégelyt is, egyik ismerősöm ajánlotta is, hogy 100 Ft-os boltokba is be lehet ilyet szerezni.

Epres banános jégkrém

Hozzávalók:
-          natúr joghurt
-          banán
-          eper
-          méz vagy cukor

A joghurtot összeturmixoljuk eperrel, banánnal és mézzel. De bármilyen gyümölcsöst használhatunk mindkettőhöz.  Majd a tejfölös pohárba teszünk egy kis kockákra vágott epret az oldalára pedig vékony karikára vágott banánt, majd beleöntjük a turmixot.

Én muffinpapírt tettem a tetejükre, lefele fordítva. Kivágtam picit ollóval a közepüket és ezen keresztül beledugtam a pálcikákat és így tettem őket a mélyhűtőbe. De lehet 2 csík celluxot is ragasztani a pohárra és akkor a kettő közé betenni a pálcikát. Plusz tipp, ha az epret összeturmixoljuk pici mézzel vagy cukorral (és egy kicsi vízzel) és azt csurgatjuk a joghurt közé, az is nagyon jól néz ki, és persze bele lehet az egész masszát önteni egy műanyag dobozba is, meg lehet szórni a tetejét gyümölccsel vagy bele is keverni és így lefagyasztani, ez a legegyszerűbb és mindenki annyi gombóccal vesz amennyivel akar, de azért  5-10 perccel fogyasztás előtt vegyük ki mert nagyon keményen összefagy. Nem írtam adagot, mert ízlés szerint lehet keverni. Aki pedig nem akar ilyenekkel bíbelődi, az vegyen a boltba gyümölcs joghurtot, dugjon bele a tetején keresztül egy pálcikát és tegye a mélyhűtőbe, pár óra alatt kész! Isteni finom és egészséges!!! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése