2013. december 17., kedd

Sacher torta



Hozzávalók a tésztához:
-          10 dkg étcsoki
-          12 dkg vaj vagy margarin
-          4 dkg porcukor
-          6 tojás
-          10 dkg porcukor
-          12 dkg liszt

A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk. A tojások fehérjét csipet sóval habosra felverjük majd hozzáadjuk a 10 dkg porcukrot és tovább verjük. A vajat a 4 dkg porcukorral, a tojások sárgájával és a liszttel simára keverjük.  A két masszát összeforgatjuk és egy kivajazott, lisztezett tortaformába öntjük és tűpróbáig sütjük, ne ijedjünk meg, majdnem 1 órát sül. Tűpróbával ellenőrizzük.

Töltelékhez:
-          kb. 30 dkg sárgabaracklekvár
-          1 citrom
-          fél dl rum

A lekvárt összekeverjük a rummal és a citrom reszelt héjjával. Ha kemény a lekvárunk akkor össze lehet melegíteni, hogy hígabb legyen. Majd elfelezzük és a felét a kettévágott torta közé kenjük, a másik felével pedig bevonjuk a torta tetejét és az oldalát is majd hűtőbe tesszük 1 órára.

Bevonáshoz:
-          10 dkg étcsoki
-          1 ek olaj


A csokit vízgőz felett az olajjal megolvasztjuk, majd bevonjuk vele a tortát és megdíszítjük. majd mehet a hűtőbe ismét. Én csináltam rá csoki díszeket amiket sütőpapíron készítettem és a fagyasztóba tettem h megdermedjen. Valamint dióval, citromfű levéllel és csokis kekszgolyókkal díszítettem még. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése