2014. április 5., szombat

Narancsos diótorta



Hozzávalók a tésztához:
-          25 dkg cukor
-          8 tojás
-          25 dkg darált dió
-          2 ek cukrozatlan kakaópor
-          1 ek zsemlemorzsa
-          1 narancs
A krémhez:
-          20 dkg vaj
-          12 dkg cukor
-          2 tojássárgája
-          2 dl tej
-          25 dkg darált dió
-          2 ek rum

A tojások fehérjét egy csipet sóval keményre felverjük. A cukrot a tojások sárgájával habosra keverjük, hozzáadjuk a kakaót, a morzsát, a diót és simára keverjük. Végül beleforgatjuk óvatosan a tojások felvert habját. Közepes hőmérsékletű sütőben lassan készre sütjük. A krémhez 2 dl tejben a cukrot, a diót elkeverjük és felfőzzük, majd hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, a vajjal és a rummal együtt habosra keverjük, majd óvatosan hozzáforgatjuk a felvert tojáshabot. A kihűlt tortát kettévágjuk és meglocsoljuk frissen facsart narancslével mindkét felét. Majd megtöltjük a krémmel és a külsejét is bevonjuk vele. Tetejét narancs szeletekkel, darált és egész dióval díszítettem és csoki díszekkel. Az oldalára megolvasztottam 2 tábla étcsokit. Levágtam egy olyan hosszú alufólia darabot amekkora körbeéri a tortát. Majd azt olyan szélesre vágtam, hogy kicsit magasabb legyen a tortánál. Az olvasztott csokit nejlonzacskóba öntöttem, kivágtam egy picit az alját és a kiterített alufóliára köröket rajzolva rányomtam a csokit, majd hagytam megdermedni. Végül óvatosan a torta oldalához körbe ragasztottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése