2014. május 2., péntek

Sajtos rúd élesztő nélkül



Hozzávalók:
-          25 dkg liszt
-          20 dkg vaj vagy margarin
-          25 dkg túró
-          1,5 t.k. só
-          1 t.k. sütőpor
-          1 tojás a lekenéshez
-          magvak és sajt a szóráshoz


A vajat kockázzuk fel és gyúrjuk össze a többi hozzávalóval. Ezt előre is el lehet készíteni, akár előző nap le lehet gyúrni vagy ha pl. vendégeket várunk pár órával előbb meg lehet csinálni, csak hűtőbe kell tenni fóliába vagy zacskóba csomagolva. Én nem tettem hűtőbe hanem egyből vékonyra nyújtottam, megkentem a felvert tojással, megszórtam egy kis reszelt sajttal és lenmaggal. De köményt, szezámmagot vagy bármilyen más magot vagy füstölt sajtot is rászórhatunk. Majd egy késsel vékony rudakra vágjuk és tepsibe tesszük. Előmelegített sütőben pirosra sütjük.

Tökmagolajos túrókrém



Hozzávalók:
-          25 dkg túró
-          3 ek tejföl
-          2 gerezd reszelt fokhagyma
-          1 ek tökmagolaj
-          2 főtt tojás kockákra vágva
-          3 ek reszelt sajt

A hozzávalókat összekeverjük, majd hűtőbe tesszük legalább 1 órára. Én a sajtos rúd mellé készítettem, de pirítósra kenve finom reggeli vagy vacsora önmagában is vagy felvágottal és zöldségekkel is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése