2014. augusztus 31., vasárnap

Fűszeres oldalas répás burgonyapürével



Hozzávalók az oldalashoz:
-          1 kg oldalas
-          kb 4-5 dl ketchup
-          só, bors
-          1 fej fokhagyma
-          2 fej vöröshagyma
-          1 csipet chili pehely  vagy por
-          2 ek méz
-          1 ek majoranna
-          1 kk oregáno


A ketchupot előző este a mézzel, oregánóval, majorannával, chili pehellyel, egy csipet őrölt borssal és 2-3 gerezd fokhagymával összekeverjük. Az oldalast besózzuk, borsozzuk kicsit és beleforgatjuk ebbe a pácba majd lefedve hűtőbe téve 1 éjszakát állni hagyjuk. Reggel egy kis olajat öntünk egy tespibe és belerakjuk az oldalast a ketchup-os szósszal együtt és először 1 órát alufólia alatt, majd még 1-et anélkül süssük pirosra. Nekem nem volt időm bepácolni este, de így is jó lett! Köretnek csináltam burgonyapürét: sós vízben megfőztem a burgonyát, leszűrtem, összetörtem és tejföllel krémesre kevertem. Maradt meg sült répám, de lehet főzni is pár db-ot, majd egy kis tejföllel turmixoljuk krémesre, fűszerezzük sóval, pici borssal, citromlével, egy kis mustárral. Majd egy kiöblített kis csésze aljába tegyünk egy keveset a répapüréből, arra a burgonyapürét és borítsuk ki. Petrezselyemmel díszítsük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése