2014. november 22., szombat

Túrós zserbó



Hozzávalók a sárga laphoz:
-          150 g liszt
-          80 g cukor
-          40 g vaj vagy margarin
-          ½ kk szódabikarbóna
-          1-2 ek tejföl

A kakaós laphoz:
-          300 g liszt
-          160 g cukor
-          80 g vaj vagy margarin
-          15 g cukrozatlan kakaópor
-          1 kk szódabikarbóna
-          2-3 ek tejföl

A töltelékhez:
-          750 g túró
-          100 g vaj vagy margarin
-          cukor ízlés szerint
-          2 tojás
-          reszelt citromhéj
-          lekvár

A tetejére:
-          200 g étcsoki
-          2 ek olaj
-          (1 tábla fehércsoki)


A töltelékhez a hozzávalókat elkeverjük. A sárga és a kakaós laphoz a hozzávalókat külön tálba mérjük. A tejföllel mindkettőből rugalmas nyújtható tésztát gyúrunk. A kakaós tésztát kettévesszük, ebből kettő kell. Kinyújtjuk a sárga tésztát és kivajazott, lisztezett tepsibe terítjük. Megkenjük lekvárral (nekem volt itthon ribizli lekvárom én azzal kentem meg, de mindegy milyet használunk). Erre jön az egyik kakaós lap, majd a túró, és végül befedjük a második kakaós lappal. Előmelegített sütőben megsütjük. Ha kihűlt, gőz felett megolvasztjuk az étcsokit az olajjal és rákenjük a tetejére. Így is jól néz ki, de aki még díszíteni akarja, az olvassza meg a fehércsokit. Tegyük magunk elé a tepsit vízszintesen, majd húzzunk függőleges csíkokat kb 2 cm-ként vékonyan (én nejlonzacskóba töltöttem és kivágtam a csücskét így a legkönnyebb). Majd fogjunk egy fogpiszkálót vagy hurkapálcikát és húzzunk egy vonalat vízszintesen balról jobbra, majd töröljük le, és most 2 centivel odébb jobbról balra és így tovább felváltva, közbe mindig törölve a pálcát, mert csak úgy lesz szép J Tegyük hűtőbe megdermedni és szeletelésnél forró víz alá tartott, megtörölt késsel dolgozzunk, hogy ne törjön el a csoki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése