2018. október 15., hétfő

Csokoládés mignon



Hozzávalók a piskótához:

-           6 tojás
-          15 dkg cukor
-          15 dkg liszt
-          10 dkg Rama

Krémhez:

-          20 dkg Rama
-          15 dkg porcukor
-          2 ek cukrozatlan kakaópor
-          kb. 1 dl főzőtejszín

Mázhoz:

-          45 dkg porcukor
-          3 dkg cukrozatlan kakaópor
-          4 dkg Rama
-          1 dl tej

A piskótához a tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjéből csipet sóval habot verünk. A Ramát habosra keverjük, majd hozzáadjuk a cukrot, egyesével hozzákeverve a tojások sárgáját majd a lisztet és végül fakanállal óvatosan beleforgatjuk a felvert habot. Egy kisebb méretű tepsibe öntjük a masszát. Én csak az aljára tettem sütőpapírt, az oldalát kivajaztam, liszteztem és készre sütjük. Majd még melegen kiborítjuk egy morzsázott tepsire, hogy ne ragadjon le, leszedjük a papírt és hagyjuk kihűlni. Majd félbevágjuk hosszában és keresztben is, így kapunk 4 kis tésztát, amiket egymásra rakva betöltünk a krémmel, a felsőre nem kenünk már. A krémhez a Ramát habosra keverjük a cukorral, kakaóval és, hogy lazítsuk picit a tejszínt hozzáöntve. A süti széleit levágjuk és 12 egyforma kockára vágjuk és betesszük picit dermedni a hűtőbe. A csokimáz hozzávalóit vízgőz felett fogjuk elkészíteni. Egy kicsi füles edénybe vagy egy hőálló tálba, üstbe rakjuk a máz hozzávalóit, amit egy fazék fölé tudunk rakni. A fazékba vizet forralunk, de csak annyit, hogy ne érjen bele a másik edény alja. Addig kevergetjük, amíg olyan folyékony lesz, hogy merőkanállal önteni lehet. Ha túl sűrű lenne, önthetünk még 1-2 evőkanál tejet hozzá, nekem nem kellett. Veszünk egy tepsit, arra ráhelyezünk egy tortarácsot és rápakolgatjuk a sütiket. Az eredeti receptben úgy írták, hogy merőkanállal rá kell merni, nekem viszont jobban működött, hogy kenőkéssel megkentem a tetejüket, majd az oldalukat is, így jobban bevonta az egészet, és hagyjuk lecsepegni a felesleget. A tetejére szórtam tortadarát és mehetnek a hűtőbe. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése