2014. március 23., vasárnap

Narancsos palacsinta



Hozzávalók a palacsintatésztához:
-          1 tojás
-          15 dkg liszt
-          2 dl tej
-          1,5 dl szóda vagy ásványvíz
-          csipet só

Az öntethez:
-          3-5 narancs
-          5-8 dkg vaj
-          0,5 dl narancslikőr vagy rum


A tésztához a hozzávalókat simára keverjük és kevés olajon egyesével kisütögetjük a palacsintákat. Az öntethez egy magas falú serpenyőben felolvasztjuk a vajat, majd hozzáadjuk 1 narancs reszelt héját, három narancs kifacsart levét és két narancs hámozott cikkekre vágott húsát. Ha felforrt, belefektetjük a negyedekbe hajtott palacsintákat és meglocsoljuk a narancslikőrrel. Nekem nem volt itthon ilyenem, úgyhogy rummal helyettesítettem. Lassú tűzön2-3 percet pároljuk, majd tányérra fektetjük és meglocsoljuk a narancsos vajjal. Én csak 3 narancsot használtam, a húsát nem tettem bele, azzal csak díszítettem de így is finom lett. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése