2014. július 20., vasárnap

Gyümölcsös túrólepény




Hozzávalók az alaphoz:
-          25 dkg darált háztartási keksz
-          2 dkg kakaópor (vagy 25 dkg kakaós keksz)
-          10 dkg olvasztott vaj

A töltelékhez:
-          30 dkg túró
-          2 cs vaníliás cukor
-          3 tojás
-          10-15 dkg cukor
-          1 citrom reszelt héja

A gyümölcsszószhoz:
-          12 dkg piros lekvár
-          1 citrom leve
-          30 dkg magozott cseresznye

Az alap hozzávalóit összedolgozzuk. Nekem volt itthon kakaós kekszem, így azt ledarálva kevertem össze a vajjal. A tortaformát kivajazzuk, lisztezzük és az alapot belenyomkodjuk egyenletesen az aljára. A tojásfehérjét a cukorral keményre felverjük, a sárgáját a töltelék többi hozzávalóival együtt kikeverjük, végül a habot is beledolgozzuk. Az egészet az alap tetejére halmozzuk. Előmelegített sütőben 40-50 percig sütjük. Ha kihűlt, hűtőbe tesszük. A lekvárt, a citromlét és egy pici vizet simára keverünk, felforraljuk, beletesszük a cseresznyét. (Én ribizli lekvárt használtam és cseresznye helyett málnát tettem bele kb 10 dkg-ot.) Ezt a szószt kenjük a lepény tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése