2014. október 4., szombat

Spenótos csirke alagút




Hozzávalók:
-          1 kg filézett csirkemell
-          1 cs szeletelt bacon
-          1 cs mirelit  vagy friss spenót
-          1 nagy doboz tejföl
-          20 dkg sajt
-          3 tojás
-          3 ek liszt
-          5 gerezd fokhagyma
-          só, bors, szerecsendió
-          vaj és zsemlemorzsa a forma kikenéséhez


A csirkemellet apró darabokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, meghintjük kis szerecsendióval, és megkeverve állni hagyjuk, amíg a többi hozzávalót elő nem készítjük. A spenótot picit sóval, borssal és 3 gerezd fokhagymával egy serpenyőbe megfuttatjuk. Egy őzgerinc formát vagy kenyérsütő formát kivajazunk, majd morzsázunk, és kibéleljük a bacon szeletekkel. A tejfölt a tojásokkal, a liszttel, a reszelt sajttal és 2 gerezd reszelt fokhagymával összekeverjük, sózzuk, borsozzuk, majd belekeverjük a húsokat. A baconnal kibélelt formákba töltjük a húsos massza felét, a közepére végig spenótot kanalazunk, majd befedjük a maradék masszával. A baconok formából kilógó végeit a masszára hajtogatjuk. Előmelegített sütőben kb. 45 percig sütjük, hagyjuk kicsit hűlni, majd kiborítjuk egy tepsibe és addig sütjük, amíg a bacon szép piros nem lesz. Én előző nap megsütöttem a formába, kihűtöttem és utána borítottam ki és másnap sütöttem meg pirosra tepsibe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése