2014. november 2., vasárnap

Baglyos süti



Hozzávalók:
-          2 egész tojás
-          12,5 dkg margarin
-          10 dkg cukor
-          1 tasak vaníliás cukor
-          35 dkg liszt
-          1 csapott kk sütőpor
-          Csipet só
-          60 db csokicsepp a szemeknek (vagy mazsola vagy olvasztott étcsoki)
-          földimogyoró (vagy mandula is lehet)

Szükség lesz még:

-          1 db közepes pogácsa szaggatóra
-          1 villára

A hozzávalókat összegyúrjuk. Tegyük a hűtőbe pihenni 1 órára. Erősen lisztezett felületen nyújtsuk ki fél centi vastagra.(Én 3 részre vettem a tésztát és egyenként nyújtottam ki, hogy könnyebb legyen vele dolgozni.) Szaggassunk ki közepes méretű korongokat. A hulladék tésztából készítsünk apró golyókat, ezek lesznek a szemek. Kissé nyomjuk laposra őket, majd tegyük egymás mellé a korongokra, ( érdemes egy pici tojásfehérjét kenni a szemek alá, hogy biztosan oda ragadjanak sütés közben ) majd tegyünk a szemek közepére 1-1 csokicseppet, ( vagy mazsolát ) azt is kicsit nyomjuk a tésztába.( Én megsütöttem a kekszeket és olvasztottam étcsokit és nejlon zacskóba téve a csúcsát picit kivágva pöttyöket nyomtam a szemüknek ). Egy fél földimogyorót állítsunk élére a két szem alá, picit nyomjuk a tésztába. A pogácsa szaggatóval nyomjunk a fióka két oldalára 1-1 félkör alakú bevágást, de ne metsszük át teljesen. Majd egy villa hegyét nyomjuk a tészta aljára egymás mellé kétszer, ezek lesznek a lábak. Óvatosan tegyük egy tepsibe kicsit távol egymástól. Előmelegített sütőben kb 10  perc alatt megsütjük. Vigyázzunk, mert hamar megpirul és akkor kemény lesz. ( A sütőportól lehet elkezd picit nőni, én ekkor kivettem és még egyszer belenyomtam a mintákat, hogy ne tűnjenek el annyira. ) Hagyjuk kihűlni. Vigyázzunk, mert melegen a csokicsepp elkenődhet, ha hozzáérünk. 30 db fióka született ebből az adagból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése